Ahad, Ogos 08, 2010

Selamat Berpuasa

Insyaallah...jika diizinkan, kita akan mula menjalani ibadah puasa pada tahun ini pada tanggal 11 Ogos 2010. Harapan kita mudah-mudahan pada tahun ini kita diberi kekuatan untuk melaksanakan tuntutan ini dengan sebaik mungkin dan diterima oleh Allah s.a.w. Pun begitu, harus diingat bahawa ibadat puasa ini tidak seharusnya menjadi penghalang kepada kita untuk meneruskan rutin harian kita samada sebagai pelajar atau pendidik. Selamat berpuasa...

Niat Puasa Sebulan: Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Niat Puasa Setiap Hari :


Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala


Doa Berbuka :

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan