Ahad, Januari 03, 2010

Program Orientasi Tingkatan 1

Para peserta khusyuk mendengar taklimat yang disampaikan oleh Kaunselor Pelajar

Seramai 182 pelajar Tingkatan Satu mengikuti program Orientasi Tingkatan Satu bagi tahun 2010 bermula hari ini. Program ini adalah bertujuan untuk membekalkan input-input penting kepada pelajar sebagai persediaan kepada pelajar bagi menempuh pelbagai cabaran-cabaran baru sebagai pelajar sekolah menengah. Aktiviti disusun menjurus kepada usaha-usaha untuk menerapkan budaya sekolah, sistem pembelajaran dan kemudahan-kemudahan yang disediakan.

Tuan Pengetua sedang menyampaikan ucapan perasmian program

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Tuan Pengetua SMK Bakai, Encik Abdul Wahi bin Wan Embun. Dalam ucapannya Tuan Pengetua menggesa pelajar-pelajar agar dapat mengubah sikap dan menjadi pelajar yang lebih matang. Pelajar-pelajar juga diingatkan supaya sentiasa berpegang kepada prinsip ' Hari ini lebih baik dari hari semalam, dan esok lebih baik daripada hari ini' dan sentiasa bertekad untuk menjadi pelajar yang cemerlang.

Program yang diselaraskan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling ini di jangka akan berakhir pada hari Khamis ini. Adalah diharapkan pelajar-pelajar dapat menyerap input-input yang diberikan dengan sebaik mungkin dan dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran yang baru. Jurublog mewakili warga SMK Bakai menghulurkan ucapan selamat berorientasi.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan