Selasa, April 12, 2011

SMK Bakai Juara Bolasepak Bwh 15 MSSD

Pasukan Bolasepak Bawah 15 tahun SMK Bakai muncul sebagai juara Bolasepak MSS Daerah Baling Sik tahun 2011 selepas mencatat kemenangan dalam perlawanan akhir yang berlansung di padang SMK Tanjung Puteri, Kuala Ketil. Mewakili Zon Kuala Pegang, pasukan yang tidak diletakkan harapan tinggi pada peringkat awalnya, telah berjaya melepasi pusingan awal tanpa sebarang kekalahan.Mendapat bimbingan jurulatih, Encik Mansor bin Ibrahim, pasukan ini berjaya menewaskan pasukan SMK Jerai 2-1 dalam perlawanan akhir. Terdahulu, SMK Bakai berjaya menundukkan SMK Gulau 3-1 pada peringkat separuh akhir. Majlis penyampaian hadiah telah telah diadakan selepas berakhir perlawanan akhir bagi Kategori bawah 18 tahun dan disempurnakan oleh Puan Pengetua SMK Tanjung Puteri , petang tadi.

Sementara itu, bertempat di SMK Bakai telah diadakan Pertandingan Bola Baling MSS Menengah Peringkat Zon Kuala Pegang bagi kategori 18 tahun perempuan. Dalam pertandingan ini, pasukan SMK Bakai sekali lagi menunjukkan taring apabila mencatat kemenangan bersih dalam semua perlawanan dan muncul sebagai sekolah juara bagi Zon Kuala Pegang.

Seluruh warga sekolah merakamkan sekalung tahniah kepada barisan jurulatih, guru pengiring dan semua pihak yang menyumbangkan tenaga, masa dan wang demi kejayaan manis SMK Bakai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan